Zo’n twee weken geleden finishte mijn Tour of Duty 2016 in Muiden. Daar mocht ik op een weiland net buiten Muiden een bijdrage leveren aan D&B Rosé, het jaarlijkse relatie-evenement van D&B Eventmarketing. Natuurlijk was alles tot in de puntjes georganiseerd, het draaiboek dat ik kort van te voren had mogen inkijken, was langer dan het verhaal dat ik die middag zou houden. Midden in het weiland was een ronde tent als een soort vertelarena opgezet, waarin zo’n 200 gasten plaatsnamen op banken en zitzakken. Op weg naar de tent werden ze geprikkeld door de taglines van bekende films. Aan werkelijk alles was gedacht. Zelfs de koeienvlaaien waren door de organisatie handig gemarkeerd met roze vlaggetjes.
In de overvolle arena luisterden de gasten naar drie sprekers die ieder op hun eigen manier spraken over de kracht van verhalen. Bij Danielle Braun ging het om de rituelen, bij Margriet Sitskoorn om de manipulatieve kantjes, en bij mij ging het (hoe kan het ook anders) over de kracht van taglines: zinnen waarin het hele verhaal als het ware is samengebald. Daarna kreeg iedereen de gelegenheid om zijn of haar eigen ultieme event-idee te formuleren en het met de anderen te delen.
Ik heb die middag een paar hele mooie voorbij horen komen. Welke dat zijn, kan en mag ik niet vertellen, maar D&B gaat ze samenbundelen in een mooi boekje. En hier is alvast het filmpje met een impressie! Daarna was het natuurlijk tijd voor een enerverende rosé-proeverij, die ik echter voortijdig moest verlaten, maar niet zonder een enorme fles rosé van de organisatie te hebben meegekregen. Een mooie afsluiter van een mooie Tour of Duty, die – net als de rosé – smaakt naar meer.