The Wow Starts Now:

12 september 2018: Managementboek

“Elk goed idee heeft een onvergetelijk verhaal. Hendriks neemt je vanaf het begin mee tot aan het eind en laat je zien wat er voor nodig is om een idee tot volle wasdom te laten verworden. Een zeer praktisch boek en heerlijk leesbaar.”

(lees hier de recensie van Peter de Roode)

20 augustus 2018: Frankwatching

“Ook als je zelf geen start-upondernemer bent of de andere boeken niet gelezen hebt, kun je met ‘The Wow Starts Now’ uit de voeten. Wie zijn andere boeken  heeft gelezen, zal een vleugje oude wijn in nieuwe zakken ontdekken. Niettemin zorgt Hendriks ervoor dat de wijn voldoende smaak behoudt. Hij voegt zelfs enkele nieuwe aroma’s toe.”

(lees hier de recensie van Niels Wiertz)

8 juni 2018: Storytelling Academy

“Een ‘must have’, niet alleen vanwege de vorm, maar vooral omdat het je praktische handvatten en mooie voorbeelden geeft hoe je een goed idee alleen maar kunt realiseren als je er een memorabel verhaal over kunt vertellen.”

(lees hier de recensie van Mieke Bouma)

18 mei 2018: Marketingfacts

“‘Een goed geschreven verhalengids, voor iedereen die van zijn idee een succes wil maken.”

(lees hier de recensie van Irene Grotendorst)

18 mei 2018: Managementboek

“Zeer waardevol om mee aan de slag te gaan, het geeft inzichten, handvatten en hulpmiddelen. Als bedrijf, organisatie of ZZP-er goed om de lessen in de praktijk te gaan brengen om daarmee je impact en daarmee de kans om het beoogde resultaat te realiseren te vergroten.”

(lees hier de recensie van Jan Hoogstra)

15 mei 2018: NIMA

“‘Innovate or die’ waarmaken is mooi gezegd maar niet eenvoudig. Theo Hendriks getuigt dat er meer nodig is voor een overtuigend effect. Vrij vertaald: Innovate – tell your unforgettable story in one minute –  or die. Dit boek is een werkboek. Voor iedereen, die anderen wil overtuigen, inspireren, enthousiasmeren voor iets.”

(lees hier de recensie van Irene Grotendorst)

 

Change the Script:

9 april 2017: Managementboek

“Het boek is ten zeerste aan te raden aan mensen die interesse hebben over de oorsprong van veranderingen en verhalen, en welke invloed deze twee begrippen kunnen uitoefenen. Theo Hendriks weet dit op zeer interessante wijze uit te leggen, wat dit boek niet alleen prettig om te lezen maakt, maar ook onmisbaar voor de communicatieprofessional die zich wil richten op storytelling.”

(lees hier de recensie van J.G. Eikelenboom)

14 januari 2016: CustomerFirst.nl

“Blijf dicht bij jezelf, neem mensen mee met je verhalen en draag daarmee een steentje bij aan veranderingen in je organisatie. Het werkt. Dat heeft dit boek mij geleerd.”

(lees hier de review van Esther Henzen)

7 augustus 2015: Letters & Concepts

“… wat mij betreft de must-have van deze zomer voor elke manager, organisatiedeskundige of zelfstandige die zo af en toe of vaker tegen weerstand aanloopt of veranderprocessen moet begeleiden.”

(lees hier de review van Dominique van Dam)

13 februari 2015: C (Logeion)

“Een boek over authentieke en eigen verhalen bij veranderprocessen. Wil je weg van de lijstjes en modellen? Even geen praktijkvoorbeelden? Dan raad ik je aan dit boek eens op te pikken.” (Drie sterren).

(lees hier de recensie van Reinanke Haagsma)

11 september 2014: Managementboek.nl

“Verhalen vertellen is frames creëren, zo stelt Hendriks. Met goed gekozen woorden, beelden en situaties schijn jij nieuw licht op de werkelijkheid en creëer je ruimte voor jouw ideeën en denkbeelden. We herkennen hierin meestervertellers uit de 20e eeuw zoals Martin Luther King, J.F. Kennedy en ook de vaardigheid van Jon Favreau, de speechschrijver van Barack Obama. Hendriks weet dat meesterlijke vertellen pakkend aan te bieden.”

(lees hier de recensie van Carla Derijck)

14 juli 2014: Tijdschrift voor Coaching

“Met dit aanstekelijk geschreven boek, dat niet alleen voor managers maar ook voor (business) coaches handvatten biedt om veranderingsprocessen in gang te zetten en duurzame resultaten te boeken, biedt hij een aantrekkelijk alternatief.”

(lees hier - helemaal onderin – de bespreking van Annelotte Verhaagen)

12 juni 2014: Verhalenmaker

“Hendriks is een expert op het gebied van storytelling en heeft een zeer soepele schrijfstijl. In combinatie met verhalen is dat bijna een garantie op succes. En inderdaad, het boek leest lekker door. […] Vanaf het derde hoofdstuk komen we midden in het handwerk terecht over gangmakers, begunstigden en de noodzakelijke ommekeer. Hier is Hendriks overduidelijk op zijn best. Dat is doorleefde tekst, met een perspectief wat deze werkwijze mij uiteindelijk op gaat leveren. En precies daardoor voel ik me toch aangespoord om hiermee zelf aan de slag te gaan.”

(lees hier de bespreking van Sigrid van Iersel)

5 mei 2014: Storytelling Academy

“Change the Script is een inspirerend en makkelijk leesbaar boek, dat er bovendien prachtig uitziet. Handzaam, gebonden, fris.
Theo brengt in praktijk wat hij predikt, want in het boek is geen tabel, grafiek of opsomming te vinden en het is doorspekt met persoonlijke anekdotes van Theo zelf. En dat is heerlijk, want zo hoort het bij een boek over storytelling.”
(Waardering: ****)

(lees hier de review van Mieke Bouma)

—–

No Story No Glory:

9 juni 2013: Verhalenmaker

“Stel dat je verhalen in organisaties wil gebruiken om te motiveren, enthousiast te maken. Je bent leider of communicatieprofessional. En je houdt er zelf ook van om meegesleept te worden in een verhaal. Dan is No Story no Glory de absolute top in het Nederlandse taalgebied. Theo Hendriks neemt je mee aan de hand van Aristoteles en wijdt je in over alle geheimen hóe je het doet.”

(lees hier de bespreking van Sigrid van Iersel)

18 febuari 2013: Communicatiedieraakt

“Hendriks laat zien hoe het beter kan. Veel beter zelfs. En hij weet zijn betoog – zoals je van een storyteller mag verwachten – overtuigend en op een onderhoudende manier over het voetlicht te krijgen.”

(lees hier de bespreking van Martin van Rooij)

30 januari 2013: Storytellingmatters

“Dit boek is een focus op hoe je je eigen verhaal kunt vertellen en welke basisingrediënten daarin zitten. Kortom, een hele fijne en vooral heldere les als je je afvraagt wat verhalen voor jou zouden kunnen betekenen.”

(lees hier de volledige review)

31 december 2012: ManagementBoekReview

“Met het schrijven van No Story No Glory  komt Hendriks eigenlijk dicht in de buurt bij het boek Start With Why  van Simon Sinek. Net als Sinek legt Hendriks de nadruk op de ‘Why’, je persoonlijke drijfveer. Het lezen van No Story No Glory helpt je een stuk op weg. Het inspireert je in ieder geval om over je eigen verhaal, je eigen drijfveren na te denken. Wat mij betreft is het dan ook een terechte winnaar van het Managementboek van 2012.”

(lees hier de volledige review)

24 oktober 2012: Managementboek

“In dit zeer prettig leesbare boek krijgt de lezer een uitstekend beeld van de mogelijkheden die het vertellen van verhalen binnen een organisatie kan opleveren.”

(lees hier de volledige recensie van Peter de Roode)

24 oktober 2012: Beugelsdijk Communicatie

“Het boekNo Story No Glory is een levendig verhaal met als hoofdboodschap dat het heel belangrijk is  de kunst van het vertellen onder de knie te krijgen. “Een goed verhaal gaat niet over business cases, een goed verhaal gaat over mensen die iets doen!””

(lees hier het volledige artikel)

23 augustus 2012: Pub Magazine (België)

“ Het leuke aan No Story No Glory is dat het vlot en helder geschreven is en je echt meeneemt. Ook goed is dat Hendriks ‘het verhaal’ als leidraad voor leiderschap bespreekt, in het bedrijfsleven maar ook in het leven zelf. No Story, No Glory” is dan ook niet echt een boek over marketing of corporate communicatie en overstijgt de nog al te vaak artificiële scheiding tussen beide disciplines. Het boek pleit voor meer beleving, meer dingen uit het leven gegrepen, meer menselijkheid en meer inspiratie in de professionele wereld.”

(lees hier de volledige boekbespreking)

26 juli 2012: MT

“De kofferselectie van Management Team bevat de beste businessboeken voor de zomer. No story no glory is wat MT betreft koffermateriaal. Zodat je met een goed verhaal van je vakantie terugkeert.”

(lees hier het volledige artikel)

1 juli 2012: Blogo

“Iedereen weet hoe oersaai en abstract PowerPointpresentaties kunnen zijn. Gooi het roer om met No story no glory van Theo Hendriks.”
(Waardering: ****)

(lees hier de volledige recensie)

31 mei 2012: Verhalenmaker

” Het boek is met buitengewoon veel vaart geschreven en bevat veel aansprekende voorbeelden die voor leiders en communicatieprofessionals direct toepasbaar zijn. Theo Hendriks verstaat de kunst om de lezer op sleeptouw te nemen.”

(lees hier de volledige boekbespreking van Sigrid van Iersel)

14 mei 2012: Telegraaf in Bedrijf

“Met de veelzeggende titel ‘No Story, No Glory’ heeft Theo Hendriks een handleiding voor verhalenverteller geschreven en het was voor mij een feest der herkenning. Bedrijven verkopen geen producten, maar een ‘corporate story’ en (wereld)leiders en ondernemers verkopen hun droom met een verhaal.”

(lees hier de volledige column van Ruud Koornstra)

1 mei 2012: Hallo! (KvK)

“Dit boek wat gaat over het vertellen van je verhaal én het leest vervolgens ook nog eens als een spannend verhaal.  Een geweldig inspirerend boek, de titel dekt geheel de lading.”

(lees hier de volledige recensie van Andries Haaijema)

19 april 2012: Managementboek

“Het boek is een meesterlijk verhaal dat absoluut op één van de beste plaatsen in mijn boekenkast komt te staan. Theo Hendriks heeft er een absolute fan bij.”

(lees hier de volledige recensie van Richard van der Lee)

15 april 2012: Lekker Lezen

“Nooit gedacht dat iemand een oude Griek zo goed tot leven kon wekken…. Al tijdens het lezen weet je: dit boekje ga ik met enige regelmaat herlezen.”

(lees hier de volledige recensie)

23 maart 2012: Nieuws van Nederland

“De redactie Cultuur van Nieuws van Nederland geeft **** (4) sterren.”

(lees hier de volledige recensie)