CTSNEWDe wereld vraagt voortdurend om mensen die verandering in gang zetten. En als ondernemer, bestuurder of manager wil jij daar graag een steentje aan bijdragen. Maar voor je het weet zijn jouw goede bedoelingen verpakt in gortdroge, abstracte plannen en saaie presentaties. En wordt weerstand enkel gepareerd met nog meer feiten, cijfers en uitleg, waardoor steeds meer mensen afhaken.

Dat kan anders. Door het roer drastisch om te gooien en jouw eigen verhaal over verandering te gaan vertellen. Dit boek leert je de fijne kneepjes van storytelling, waarmee je echte verhalen van vlees en bloed gaat maken die bol staan van verandering.

Boeiende verhalen waarmee je ‘het waarom’ volop tot leven weet te wekken. Inspirerende verhalen die vernieuwing stimuleren en veranderprocessen versnellen. Eigen verhalen waarmee je jouw publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen zult weten te raken.

Gebonden, 260 blz.
1e druk, april 2014
2e druk, augustus 2015
3e druk, december 2017

Nederlandstalig
Uitgeverij AW Bruna – Lev.
ISBN: 978 94 005 0450 9

 ISBN: 978 90 449 7237 5

 

Recensies: 

9 april 2017: Managementboek

“Het boek is ten zeerste aan te raden aan mensen die interesse hebben over de oorsprong van veranderingen en verhalen, en welke invloed deze twee begrippen kunnen uitoefenen. Theo Hendriks weet dit op zeer interessante wijze uit te leggen, wat dit boek niet alleen prettig om te lezen maakt, maar ook onmisbaar voor de communicatieprofessional die zich wil richten op storytelling.”

(lees hier de recensie van J.G. Eikelenboom)

14 januari 2016: CustomerFirst.nl

“Blijf dicht bij jezelf, neem mensen mee met je verhalen en draag daarmee een steentje bij aan veranderingen in je organisatie. Het werkt. Dat heeft dit boek mij geleerd.”

(lees hier de review van Esther Henzen)

7 augustus 2015: Letters & Concepts

“… wat mij betreft de must-have van deze zomer voor elke manager, organisatiedeskundige of zelfstandige die zo af en toe of vaker tegen weerstand aanloopt of veranderprocessen moet begeleiden.”

(lees hier de review van Dominique van Dam)

13 februari 2015: C (Logeion)

“Een boek over authentieke en eigen verhalen bij veranderprocessen. Wil je weg van de lijstjes en modellen? Even geen praktijkvoorbeelden? Dan raad ik je aan dit boek eens op te pikken.” (Drie sterren).

(lees hier de recensie van Reinanke Haagsma)

11 september 2014: Managementboek.nl

“Verhalen vertellen is frames creëren, zo stelt Hendriks. Met goed gekozen woorden, beelden en situaties schijn jij nieuw licht op de werkelijkheid en creëer je ruimte voor jouw ideeën en denkbeelden. We herkennen hierin meestervertellers uit de 20e eeuw zoals Martin Luther King, J.F. Kennedy en ook de vaardigheid van Jon Favreau, de speechschrijver van Barack Obama. Hendriks weet dat meesterlijke vertellen pakkend aan te bieden.”

(lees hier de recensie van Carla Derijck)

14 juli 2014: Tijdschrift voor Coaching

“Met dit aanstekelijk geschreven boek, dat niet alleen voor managers maar ook voor (business) coaches handvatten biedt om veranderingsprocessen in gang te zetten en duurzame resultaten te boeken, biedt hij een aantrekkelijk alternatief.”

(lees hier - helemaal onderin – de bespreking van Annelotte Verhaagen)

12 juni 2014: Verhalenmaker

“Hendriks is een expert op het gebied van storytelling en heeft een zeer soepele schrijfstijl. In combinatie met verhalen is dat bijna een garantie op succes. En inderdaad, het boek leest lekker door. […] Vanaf het derde hoofdstuk komen we midden in het handwerk terecht over gangmakers, begunstigden en de noodzakelijke ommekeer. Hier is Hendriks overduidelijk op zijn best. Dat is doorleefde tekst, met een perspectief wat deze werkwijze mij uiteindelijk op gaat leveren. En precies daardoor voel ik me toch aangespoord om hiermee zelf aan de slag te gaan.”

(lees hier de bespreking van Sigrid van Iersel)

5 mei 2014: Storytelling Academy

“Change the Script is een inspirerend en makkelijk leesbaar boek, dat er bovendien prachtig uitziet. Handzaam, gebonden, fris.
Theo brengt in praktijk wat hij predikt, want in het boek is geen tabel, grafiek of opsomming te vinden en het is doorspekt met persoonlijke anekdotes van Theo zelf. En dat is heerlijk, want zo hoort het bij een boek over storytelling.”
(Waardering: ****)

(lees hier de review van Mieke Bouma)