Stijn Rompa Photography

Foto: Stijn Rompa

Ik ben Theo Hendriks, corporate storyteller, auteur en spreker, en oprichter van Theo Hendriks Corporate Storytelling. In afgelopen jaren schreef ik vele corporate stories en hielp ik organisaties, ondernemers, merken en mensen bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. Een verhaal waarmee ze krachtig en authentiek kunnen vertellen over hun drijfveren, ideeën en plannen, waarmee ze mensen in beweging brengen. In 2010 won ik hiermee de European Excellence Award, in de categorie Change Communication.

In mijn masterclasses, keynotes, inspiratiesessies, workshops en trainingen laat ik deelnemers kennismaken met de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende verhalen die boeien en inspireren. Verhalen waarmee ze visie, ideeën en plannen volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, verandering versnellen en vernieuwing stimuleren. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Ik publiceer bij A.W. Bruna uitgevers. In maart 2023 verschijnt mijn zevende boek – Too Good to be True – een fundamentele zoektocht naar de diepere werking van verhalen en de macht die ze over ons hebben. In 2020 verscheen The Age of Me, het waargebeurde verhaal over de opkomst en ondergang van de Utrechtse newwaveformatie Poison Ivy. Twee jaar daarvoor, in 2018, verscheen The Wow Starts Now over het tot leven wekken van ideeën door gebruik te maken van de kracht van storytelling.

In 2016 verscheen Het Plakboek van De Beatles zusjes, dat ook als vertelvoorstelling langs allerlei podia in Nederland trok. In 2014 verscheen Change the Script over de rol van verhalen als versnellers van verandering. En in 2012 verscheen No Story, No Glory, waarin ik bestuurders, directeuren en managers uitdaagde om weer hun eigen verhaal te gaan vertellen. Tot slot ben ik medeauteur van Corporate Stories verwoorden, vertellen en verankeren, dat in 2007 bij Kluwer verscheen.