Stijn Rompa Photography

Foto: Stijn Rompa

Ik ben Theo Hendriks, storyteller, auteur en spreker. Ik ben oprichter van Theo Hendriks Corporate Storytelling, en daarnaast als associate partner verbonden aan Bex*communicatie. In afgelopen jaren schreef ik vele corporate stories en hielp ik ondernemers, bestuurders, leiders en starters bij het (her)vinden van hun eigen verhaal. In 2010 won ik hiermee de European Excellence Award, in de categorie Change Communication.

In mijn masterclasses, keynotes, inspiratiesessies, workshops en trainingen laat ik deelnemers kennismaken met de kracht van storytelling: tot de verbeelding sprekende verhalen die boeien en inspireren. Verhalen waarmee ze visie, ideeën en plannen volop tot leven wekken. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, verandering versnellen en vernieuwing stimuleren. Eigen verhalen waarmee ze hun publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen weten te raken.

Ik publiceer bij A.W. Bruna uitgevers. Onlangs verscheen mijn zesde boek – The Age of Me – het waargebeurde verhaal over de opkomst en ondergang van de Utrechtse newwaveformatie Poison Ivy. Twee jaar daarvoor, in april 2018, verscheen The Wow Starts Now over het tot leven wekken van ideeën door gebruik te maken van de kracht van storytelling. In maart 2016 verscheen Het Plakboek van De Beatles zusjes, dat ook als vertelvoorstelling langs allerlei podia in Nederland trok.

In april 2014 verscheen Change the Script over de rol van verhalen als versnellers van verandering. En in maart 2012 verscheen No Story, No Glory, waarin ik bestuurders, directeuren en managers uitdaagde om weer hun eigen verhaal te gaan vertellen. Tot slot ben ik medeauteur van Corporate Stories verwoorden, vertellen en verankeren, dat in 2007 bij Kluwer verscheen.