Prijzenfestivals, ik moest er nooit iets van hebben. Ik deed er bijna nooit aan mee en nog nooit heb ik iets gewonnen. Binnen Bex* hebben we afgesproken daar wat aan te doen.

En dus hebben we met medewerking van KPN een dijk van een case gemaakt over wat we met de directeuren en managers van de consumentendivisie hebben bereikt door ze te trainen in het boeiend en inspirerend vertellen van verhalen over hun strategie.

Vorige week zondag kreeg ik een mailtje van mijn collega Serge, die een mailtje had gekregen van mijn collega Hans, die een mailtje had gekregen van  onze verre vriend Didier uit ons internationale netwerk, die ons feliciteerde met onze nominaties voor de European Excellence Award. Maar omdat mijn beide collega’s op dat moment op vakantie waren, konden zij de door Didier bijgevoegde pdf met daarin de genomineerden niet lezen. Ik wel. Na enig zoeken vond ik onze cases terug, KPN is samen met Bex* genomineerd in de categorie Verandercommunicatie. En zo hoort het ook. Daarnaast waren we met een andere case (voor Actiz) genomineerd in de categorie Benelux. Beide cases zijn overigens hier te lezen.

Die verdere zondag vloegen de mailtjes over en weer tussen Bex*-ers die elkaar feliciteerden met de beide nominaties. Ik betrapte me erop dat ik stilletjes glom van trots. En maandag hebben we het in Amsterdam en Eindhoven alvast bescheiden gevierd. Maar het gaat natuurlijk niet om nominaties, het gaat om prijzen. Op 8 december schuiven we daarom aan tijdens de Awards Ceremony in Praag. Ik heb er zin in, want sinds anderhalve week ben ik ineens dol op prijzenestivals.