Als bestuurder, directeur of manager zit je vol verhalen, maar eigenlijk vertel je ze maar zelden. Zeker niet op het werk, daar houd je je liever aan de feiten. Met als gevolg: gortdroge presentaties en speeches. Saaie ‘verhalen’ waarin goede bedoelingen vaak verzanden in veel te veel uitleg en zinnen vol abstract jargon.

Dit boek daagt je uit om weer jouw eigen verhaal te gaan vertellen. Met speels gemak maak je kennis met de fijne kneepjes van corporate storytelling: organisatieverhalen van vlees en bloed die boeien en inspireren. Verhalen waarmee je visie, missie, strategieën, plannen, businesscases en projecten volop tot leven weet te wekken. Verhalen die de bedrijfstrots vergroten, die veranderprocessen versnellen, verhalen die vernieuwing stimuleren of die verkoopresultaten verbeteren. Eigen verhalen die jouw essentie blootleggen. Waarmee je jouw publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen zult weten te raken.

Gebonden, 228 blz.
1e druk, maart 2012
2e druk, mei 2013
3e druk, augustus 2014
4e druk, mei 2016

Paperback, 232 blz.
5e druk, november 2021

Nederlandstalig
Uitgeverij AW Bruna – Lev.
ISBN hardcover: 978 94 005 0094 5
ISBN paperback 978 94 005 1422 5

 ISBN: 978 90 449 6660 2

Recensies:

18 febuari 2013: Communicatiedieraakt

“Hendriks laat zien hoe het beter kan. Veel beter zelfs. En hij weet zijn betoog – zoals je van een storyteller mag verwachten – overtuigend en op een onderhoudende manier over het voetlicht te krijgen.”

(lees hier de bespreking van Martin van Rooij)

31 december 2012: ManagementBoekReview

“Met het schrijven van No Story No Glory  komt Hendriks eigenlijk dicht in de buurt bij het boek Start With Why  van Simon Sinek. Net als Sinek legt Hendriks de nadruk op de ‘Why’, je persoonlijke drijfveer. Het lezen van No Story No Glory helpt je een stuk op weg. Het inspireert je in ieder geval om over je eigen verhaal, je eigen drijfveren na te denken. Wat mij betreft is het dan ook een terechte winnaar van het Managementboek van 2012.”

24 oktober 2012: Managementboek

“In dit zeer prettig leesbare boek krijgt de lezer een uitstekend beeld van de mogelijkheden die het vertellen van verhalen binnen een organisatie kan opleveren.”

(lees hier de volledige recensie van Peter de Roode)

23 augustus 2012: Pub Magazine (België)

” Het leuke aan No Story No Glory is dat het vlot en helder geschreven is en je echt meeneemt. Ook goed is dat Hendriks ‘het verhaal’ als leidraad voor leiderschap bespreekt, in het bedrijfsleven maar ook in het leven zelf. No Story, No Glory” is dan ook niet echt een boek over marketing of corporate communicatie en overstijgt de nog al te vaak artificiële scheiding tussen beide disciplines. Het boek pleit voor meer beleving, meer dingen uit het leven gegrepen, meer menselijkheid en meer inspiratie in de professionele wereld.”

(lees hier de volledige boekbespreking)

26 juli 2012: MT

“De kofferselectie van Management Team bevat de beste businessboeken voor de zomer. No story no glory is wat MT betreft koffermateriaal. Zodat je met een goed verhaal van je vakantie terugkeert.

14 mei 2012: Telegraaf in Bedrijf – Ruud Koornstra

“Met de veelzeggende titel ‘No Story, No Glory’ heeft Theo Hendriks een handleiding voor verhalenverteller geschreven en het was voor mij een feest der herkenning. Bedrijven verkopen geen producten, maar een ‘corporate story’ en (wereld)leiders en ondernemers verkopen hun droom met een verhaal.”

1 mei 2012: Hallo! (KvK)

“Dit boek wat gaat over het vertellen van je verhaal én het leest vervolgens ook nog eens als een spannend verhaal.  Een geweldig inspirerend boek, de titel dekt geheel de lading.”

19 april 2012: Managementboek

“Het boek is een meesterlijk verhaal dat absoluut op één van de beste plaatsen in mijn boekenkast komt te staan. Theo Hendriks heeft er een absolute fan bij.”

(lees hier de volledige recensie van Richard van der Lee)