Iedereen kent ze wel van vroeger, de testimonials van huisvrouwen over witter dan witte was. Klantverhalen, ze zijn vaak zo over the top, dat ze direct als ongeloofwaardig worden afgeserveerd. Maar hoe doe je het dan wel?

Eigenlijk heeft Youp van ’t Hek een paar weken geleden de toon gezet. Met als gevolg dat nu heel Nederland steen en been klaagt over de helpdesks van grote bedrijven. Binnenkort verschijnt De Help. Een glossy vol hartverscheurende verhalen over de allerslechtste ervaringen met helpdesks. Opvallend is dat Mr. Buckler Nederland en zo snel zo massaal aan het klagen heeft gekregen. Blijkbaar was zijn oproep uit het hart gegrepen. Eindelijk kunnen we onze grieven kwijt. En lang leve al die klantverhalen, maar dit is natuurlijk niet de verhalen waar bedrijven op zitten te wachten. 

Maandag 15 november geef ik samen met collega-storyteller Ron van Berkel een Workshop Klantverhalen. Voor de deelnemers een eerste of nadere kennismaking met het waarachtig en geloofwaardig doorvertellen van echte klantverhalen. Verhalen met veel aandacht

Want alleen klagen is makkelijk. Te makkelijk. Daarom geven Ron en ik in de workshop tips om ook die andere  verhalen boven tafel te krijgen. En hoe je ze effectief kunt inzetten. In externe communicatie-uitingen naar buiten, maar ook intern, als spiegel om de eigen bedrijfsprocessen aan te scherpen. Wat dat laatste betreft zijn we maandag snel klaar. Daar heeft Youp al voor gezorgd.