Toen ik een jaar of acht was, ging ik in de zomervakantie wanneer het maar kon naar het cowboydorp. In Utrecht had de gemeente op een braakliggend terrein langs het spoor in Hoograven  een soort van Western-stadje opgetrokken, dat er slechts een paar weken zou staan. Er was een echte saloon, een echte sheriff’s office met een gevangenis met echte tralies (waar je ook in mocht), een echte bank en een echte general store waar je snoep kon kopen. De straat was gemaakt van echt zand. Je kon er voor een kwartje in en dan kreeg je een stempelkaart waarmee je van alles kon doen. Iets drinken in de saloon, schieten met een geweer op boeven, paard rijden op een echte pony, en rondgereden worden door Hoograven op een tractor met aanhanger. Ik ging er met mijn vriendjes in mijn cowboykleren naartoe en had er de tijd van mijn leven. En als ik mazzel had, mocht ik de volgende dag weer.

Datzelfde vakantiegevoel had ik gisteren, toen ik in Deventer het festivalterrein van het Grootste Kennisfestival van Nederland betrad. Ik kreeg een bandje om een arm, en een setje munten om drankjes te kopen. Op allerlei podia stonden sprekers te presenteren, te pitchen en te vertellen. Er was een boekentent van Managementboek.nl, een massagetent, er lag een boot  en er was een theater. En daar in dat theater is mijn Tour of Duty 2016 van start gegaan. Met het opvoeren van De Beatles-zusjes mocht ik laten zien hoe je een publiek meeneemt met een verhaal. Het was een feestje, met bijna honderd man in de zaal. En na afloop waren in de boekentent niet alleen mijn boeken over storytelling te koop, maar lag Het plakboek van De Beatles-zusjes broederlijk naast het managementboek van het jaar. Net nadat het de dag ervoor met vier sterren was gerecenseerd. Voor mij kon de Tour of Duty 2016 niet beter beginnen!