CTSNEW

De wereld vraagt voortdurend om mensen die verandering in gang zetten. En als ondernemer, bestuurder of manager wil jij daar graag een steentje aan bijdragen. Maar voor je het weet zijn jouw goede bedoelingen verpakt in gortdroge, abstracte plannen en saaie presentaties. En wordt weerstand enkel gepareerd met nog meer feiten, cijfers en uitleg, waardoor steeds meer mensen afhaken.

Dat kan anders. Door het roer drastisch om te gooien en jouw eigen verhaal over verandering te gaan vertellen. Dit boek leert je de fijne kneepjes van storytelling, waarmee je echte verhalen van vlees en bloed gaat maken die bol staan van verandering.

Boeiende verhalen waarmee je ‘het waarom’ volop tot leven weet te wekken. Inspirerende verhalen die vernieuwing stimuleren en veranderprocessen versnellen. Eigen verhalen waarmee je jouw publiek niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen zult weten te raken.

Gebonden, 260 blz.
1e druk, april 2014
2e druk, augustus 2015
3e druk, december 2017

Paperback, 260 blz.
4e druk, juni 2023

Nederlandstalig
Uitgeverij AW Bruna – Lev.
ISBN hardcover: 978 94 005 0450 9
ISBN paperback: 978 94 005 1649 6

 ISBN: 978 90 449 7237 5

Recensies: 

23 september 2019: Managementboek

“Een uitstekend boek om veranderingen te initiëren vanuit verhalen van individuen.”

(lees hier de recensie van Peter de Roode)

14 januari 2016: CustomerFirst.nl

“Blijf dicht bij jezelf, neem mensen mee met je verhalen en draag daarmee een steentje bij aan veranderingen in je organisatie. Het werkt. Dat heeft dit boek mij geleerd.”

(lees hier de review van Esther Henzen)

7 augustus 2015: Letters & Concepts

“… wat mij betreft de must-have van deze zomer voor elke manager, organisatiedeskundige of zelfstandige die zo af en toe of vaker tegen weerstand aanloopt of veranderprocessen moet begeleiden.”

(lees hier de review van Dominique van Dam)

11 september 2014: Managementboek.nl

“Verhalen vertellen is frames creëren, zo stelt Hendriks. Met goed gekozen woorden, beelden en situaties schijn jij nieuw licht op de werkelijkheid en creëer je ruimte voor jouw ideeën en denkbeelden. We herkennen hierin meestervertellers uit de 20e eeuw zoals Martin Luther King, J.F. Kennedy en ook de vaardigheid van Jon Favreau, de speechschrijver van Barack Obama. Hendriks weet dat meesterlijke vertellen pakkend aan te bieden.”

(lees hier de recensie van Carla Derijck)

14 juli 2014: Tijdschrift voor Coaching

“Met dit aanstekelijk geschreven boek, dat niet alleen voor managers maar ook voor (business) coaches handvatten biedt om veranderingsprocessen in gang te zetten en duurzame resultaten te boeken, biedt hij een aantrekkelijk alternatief.”